Lullabies Baby Balm by Auroma Scents

Assalamualaikum

Minggu lepas aku sibuk settlekan tempahan gift untuk Teacher's day. Esok hari gurukan. Cikgu-cikgu dekat sekolah-sekolah terpilih tu jangan tanjat pulak dapat mini gift Auroma Scents tau. Dah dapat tu guna nanti boleh wasap aku dan share feedback balm tu hokey. Esok aku story lagi tentang gift ni. Hari ni aku nak story pasal New balm aku - Lullabies Baby Balm  

Balm ni hasil bila ade beberapa orang kawan-kawan yang bersalin dan aku nak beri something yang boleh guna bukan untuk baby tapi sekali mak baby. Memula aku nak buat "Massage oil" untuk both baby & mommy, tapi aku keluarkan dulu balm ni sebab dari servey yang aku dapat, ramai request balm. Massage oil tu aku buat insyaAllah if dapat sambutan balm ni, aku keluarkan massage oil pulak :)

Lullabies Baby Balm ni aku buat dari selected essential oil yang khas untuk baby. Baby kan banyak ragamnya, kerap terjaga atau light sleeper, colic, kerap kembung, kerap meragam.. haiss banyak lagi la. Balm-balm aku yang sedia ade tu masing-masing ade kegunaan nya sendiri kan, Lullabies Baby Balm ni aku buat all in 1 senang mak-mak nak guna. Sapu dekat badan baby selepas mandi supaya baby 1 hari tenang je :) Lullabies Baby Balm ni pun sesuai untuk ibu-ibu hamil, bantu mengurangkan tekanan/stress semasa kehamilan. Mengurangkan "morning sickness" dan sakit kepala dan lenguh-lenguh. Balm ni pon bantu memudarkan parut "stretch mark" dan melembabkan kulit kering dan diaper rash. Boleh diurut pada sekitar "breast" sebelum menyusukan bayi.


Antara essential oil yang terdapat dalam Lullabies Baby Balm ni ialah :

Lavender - Bau yang menenangkan, Baik untuk kulit (rash,ekzema,pudarkan parut..)
Geranium - membaiki & membaikpulih urat-urat & tisu-tisu, Memberi efek yang menenangkan,anti-inflammatory, anti-infection.
Ylang-ylang - Meningkatkan ketenagan & mood relax
Chamomile - Memerangi keresahan/insomnia,muscle tention & anti-inflammation
Lemon - Anti-depression, anti-septic
Jasmine - Bagus untuk sensetive skin, calming
Rose - Promote healty skin, reduce scar
Coriander - Support healthy immune function
Rosewood - Relaxing mood
Palmosa - Memerangi kuman & parasite, Melembabkan kulit

Base balm ni macam biasa aku gunakan bahan-bahan semulajadi antaranya beeswax & shea butter. Untuk carrier oil, aku gunakan 6 jenis carrier oil yang sesuai untuk kulit bayi yang sensetif.

Cara guna : Sapu nipis seluruh badan bayi selepas mandi atau sebelum tidur. 

Harga Promo untuk Lullabies baby Balm ni hanyalah RM25/30g (normal RM32) dan korang boleh dapatkan percuma mini saiz dengan setiap pembelian 2 set TRAVEL PACK (5 in 1)

**Travel Pack dah kembali balik tau tapi untuk sepanjang bulan ini sehingga hujung bulan June sahaja. Korang boleh dapatkan TRAVEL PACK dengan harga RM55 untuk 1 atau RM100 untuk 2 set (FREE 1 mini saiz Lullabies Baby balm)

Whatsapp : 011 1018 1916 (farah zahirah)






0 comments