Lawan Asthma dengan Essential Oil


Aku nak share something. Khas untuk korang yang kerap sangat asma atau sukar nak bernafas. Aku memang suggest mereka yang asma tegar untuk beli dan konsisten makan Omega Guard Shaklee (boleh klik link ---> http://finurzcreations.blogspot.my/2015/08/omega-guard-shaklee-untuk-pesakit.html) Sebab ini pengalaman aku sendiri yang memang pengidap asma yang teruk konsisten Omega Guard alhamdullilah aku dah tak perlukan lagi inhaler. Tapi asma ni bukan boleh sembuh 100% . Supplement membantu kurangkan simptom-simptom asma dan bukan menyembuhkan 100%. Kena juga jaga makan & amalkan gaya hidup yang sihat.

Macam aku, sebab aku dah jarang kena attact asma, tapi kadang-kadang tu kalau salah makan atau makan yang sejuk-sejuk start la aku rasa dada ketat. Start la aku rasa nak cabut dada aku ni nak tukar yang lain sebab aku akan rasa nak nafas pun susah. Nak tidur pun susah sebab rasa sesak bahagian dada. Dah sah-sah aku lama dah tak guna inhaler jadi memang takde la dalam simpanan aku. Aku kena pastikan Vicks atau any jenis minyak angin standby kat tepi katil. Sebab mana tau kan. Perlu memalam tak payah la aku meraba-raba dalam gelap nak cari.

Bila aku dah beli PSk (Premium Starter Kit Young Living) aku blend sendiri oil-oil yang aku rasa membantu aku time-time kena serang asma. Essential Oil ni akan menyerap dengan lebih effective dan dapat melegakan kesesakkan dada bila sapu. Macam minyak angin la fungsi dia cuma dia pakej sekali dengan cairkan kahak yang tersekat lama dan mengganggu sistem paru-paru korang.

Kalau memalam tu time kena asma, aku suka diffuse Purification dan Lemon Essential Oil (atau Thieves essential oil) sebab sifat Purification ni untuk bersihkan udara yang kotor dan Lemon membantu melonggarkan saluran pernafasan yang tersekat dan menguatkan sistem immune tubuh  . Selalu pengidap asma ni alah pada habuk, hama, debu segala kan, jadi essential oil ni la yang bantu masalah-masalah yang berkaitan.


Ini antara Essential Oil yang sesuai dan perlu ada untuk korang pengidap asma. Korang boleh sapu neat atau dilute atau diffuse. Ini hanya cadangan. Korang boleh whatsapp aku untuk essential oil yang sesuai ok. Sebab Asma ni banyak tahap jadi insyaAllah aku akan bantu suggest yang terbaik.

Set untuk Batuk,sinus,Bronchitis,demam,selsema dan jangkitan kuman. 
- Lemon Tingkatkan Sistem imun Meredakan Simptom Sinus & sakit tekak/tonsil . 
-RC Mencairkan kahak dan membantu kahak untuk keluar dengan mudah selain melegakan pernafasan. . 
-Myrtle Membantu melegakan kesesakan pernafasan akibat asma, meredakan batuk yang berpanjangan. . 
-Peppermint Melegakan hidung tersumbat, meredakan sinus, melegakan kesakitan dada akibat batuk yang berpanjangan, melegakan ketidakselesaan tekak.

Selain dari essential oil yang aku suggest ni korang boleh tambah Thieves, Raven Essential Oil atau Breath Again dimana  ni pon bagus untuk melagakan kesesakkan dada yang korang alami.


Korang boleh beli Homemade Vapor Rub atau Cough Oil Blend by Auroma Scents simpan dalam handbag sesiap. Bila rasa sesak nafas, hidung sumbat, sakit tekak, batuk tak henti tu sapu je dekat dada, tekak, belakang tengkuk & tapak kaki. InsyaAllah membantu.


#cabaran20entriauromascents
#entrino4




0 comments